Cantàbria, Astúries, País Basc i Navarra amb furgo

Aprofitant la participació del SOPLAOMAN vam organitzar les nostres vacances per les “Vascongadas”, entrenant la furgo i enfocades a disfrutar-les amb la Violeta.

El punt de sortida era Cabezón de la Sal, un poble entregat a acollir 10.000 participants de 9 modalitats diferents de competició durant dos dies: BTT, Carretera, Trail, Ultratrail, Ruta a peu, Combinada, Natació, Soplaoman i Adaptada. Realment impressionant!

24.05.2015. (Cantàbria) CABEZÓN DE LA SAL. La primera parada va ser la Cueva del Soplao, una cova que s’hi accedeix amb un trenet i on es poden veure moltes formacions minerals, estalactites i estalagmites. Visita guiada molt amena i recomanable.

1 150524 Cueva Soplao (6)

25.05.2015. (Astúries) LLACS DE COVADONGA. Estant a prop dels Picos d’Europa, no podíem perdre’ns alguna excursió: Els Llacs de Covadonga. Vam fer una ruta circular per veure els dos llacs (Enol i La Ercina) amb pícnic a mig camí. I a la tarda vam aprofitar per baixar a Covadonga, per veure el Santuari i la Santa Cova, i comprar galetes a les monges.

2 150525 Lagos de Covadonga PicosEuropa (23)

26.05.2015. (Astúries) SENDA DEL OSO. TUÑON. Vam aixecar-nos a Tuñon, on comença un bici carril anomenat Senda del Oso. És una ruta de 22 km que va de Tuñon fins a Entrago. A mig camí vam poder veure a la Paca i la Tola, dos ossos germans que tenen en captivitat. A Entrago vam dinar i vam escalar en una paret amb preses infantils i vam donar de menjar a cavalls.

3 150526 Senda del Oso - Tuñon (32)

27.05.2015. (Astúries) LA VEGA- ANGLIRU. Un dels ports de muntanya asfaltats més difícils del ciclisme mundial, no podíem deixar de fer-lo si hi passàvem pel costat! Primer en Pep amb bici de carretera, i després la Núria, però amb btt. Molt dur en dos pujades (no rampes) de més del 23% de pendent. A la baixada un pícnic al costat de vaques i cavalls.

4 150527 Angliru - La Vega (3)

28.05.2015. (Lleó) CAÍN. LA RUTA DEL CARES. Aquesta ruta fa pensar amb la del Congost de Montrebei però situada al Parc Nacional dels Picos de Europa. Va des de Caín (Lleó) a Poncebos (Astúries) resseguint i travessant El Cares.

5 150528 Ruta del Cares - Caín (39)

29.05.2015. (Cantàbria) FUENTE DÉ. Per acomiadar-nos dels Picos de Europa, vam pujar amb el telefèric de Fuente Dé, mentre en Pep ho feia corrents. De dalt al telefèric vam baixar a peu fins a Espinama, aturant-nos a fer un pícnic al Refugi-Hotel Áliva.

6 150529 Fuente De - PicosEuropa (2)

30.05.2015. (País Basc) BOSC PINTAT DE OMA. Ja reculant vam aturar-nos a Guernika, on amb la bicicleta vam anar a veure del Bosc de Oma, un bosc ple de pins pintats.

7 150530 Guernika - Bosque Pintado (9)

31.05.2015. (País Basc) BIDEGORRI. VALLE DE UROLA. Des de Legazpi vam arribar-nos a Azpeita, amb un bici carril basc. Passant per un piló de ponts i túnels per resseguir el riu Urola.

8 150531 Legazpi- Azpeita - bidegorri (35)

01.06.2015. (País Basc) AIZKORRI. SAN ADRIÁN. Vam arribar amb la furgo el dia anterior al Coll d’Aldaola, per una pista des de Zegama, Otzaurte, on vam dormir.

La ruta va ser lineal, fins al cim de l’Aizkorri, passant per la calçada, túnel i l’ermita de San Adrián. Puja molt i hi ha algun tram “tècnic per la Violeta”, ens va ser d’ajuda la cadireta!

blog 150601 Aizkorri - San Adrian

02.06.2015. (Navarra) · FOZ DE LUMBIER · SIERRA DE ABODI

Vam dormir a Foz de Lumbier, per poder visitar la garganta o canyó causat pel riu Salazar. Són pocs km que vam fer per separat corrents i després amb la Violeta amb bicicleta.

blog 150602 Foz de Lumier (3)

D’aquí vam anar a la Sierra de Abodi. Des de Tapla vam arribar-nos a los Altos de Abodi fins al pas de les Alforjas. Vam seguir pel GR-11 (“Senda Pirenaica”) i just passat el menhir de Arrizabala vam iniciar el retorn per un corriol descendent fins a la carretera per on vam arribar a la furgo. Amagant a la Tundra (un gosset de peluix), cantant, contant, jugant a amagar vam fer molts km caminant!

blog 150602 (30)

Vam acabar el dia amb una excursió de nit aprofitant la lluna plena molt aprop d’on vam dormir, a l’estació d’esquí nòrdic ABODI.

03.06.2015. (Òsca) · TORLA – ORDESA En Pep va agafar la bici i vam quedar a Torla, passant pel Larrau, al cap d’uns 5-6 hores. Amb la Violeta vam passar pel Roncal i cap a Torla falta gent, que en 4-5 hores hi vam arribar plovent. Ens vam afincar en un Càmping i a esperar a en Pep i que parés de ploure. Va parar abans de ploure que arribés en Pep (al cap d’11 hores sobre la bici va arribar!)

blog 150603 Cañon se Añisclo (10)

Llegint, jugant i buscant un parc vam passar el temps a Torla.

04.06.2015. (Òsca) · TORLA – VALL D’ORDESA – COLA DE CABALLO. Ja amb bon temps vam passar el dia a la Vall d’Ordesa, fent la ruta fins a la cascada Cola de Caballo per Les Grades de Soaso. Molt xula! La Tundra de nou ens va fer caminar!

blog 150604 Ordesa - Cola de Caballo (45)

05.06.2015. (Òsca) · TORLA – VALL DE BUJARUELO Aquest cop vam sortir de Torla amb bici fins arribar-nos a la Vall de Bujaruelo. Un cop passat el Càmping San Nicolás vam agafar el Gr-11 fins que la pista es va convertir en un camí. Aquí vam aparcar les bicis i vam caminar fins al Puente Colgante de Burguil, collint maduixetes pel camí.

blog 150605 Bujaruelo (60)

A la tornada ens vam aturar el costat del riu per fer un pícnic.

06.06.2015. (Òsca) · CAÑON DE AÑISCLO Per acabar les vacances ens faltava Pineta i Añisclo, vam escollir Añisco, que ens acostava més a casa i Pineta ho deixem per una altra vegada.

Vam dormir a l’únic aparcament fora del Parc, molt proper a San Úrbez. Vam arribar-nos fins a La Ripareta i vam recular fins a San Úrbez atrevessant el Riu Bellós fins arribar a l’aparcament.

blog 150606 Cañon se Añisclo (39)

Ja només ens tocava agafar la furgo per arribar-nos fins a casa contents d’haver disfrutat tant!