23.08.2014 · INFERNO · suïssa

Després de fer l’Infern de Balaguer el 2013, no podia ser d’altra manera: havia d’anar a Suïssa a fer l’infern original: L’INFERNO.

3100m de natació + 97kms de bici de ctra. (+2200m/-1800m) + 30kms de BTT (+/-1100m) + 25kms de córrer (+2300m): les places s’acaben a mesos vista. Podeu veure el recorregut virtual en el següent video.

Doncs res, furgo i cap allà: Thun. Arribem dimecres a la tarda, dijous per descansar i visitar una mica la zona, divendres per anar a repartir material per a totes les transicions, que al ser un triatló lineal són 3 i repartides per Suïssa, i … dissabte al lío!

Arribo bé però amb la caiguda que vaig tenir fa 4 setmanes amb la BTT i que em va trencar la mà no estic gaire “motivat” ja que sé que als trams de baixada amb les bicis hauré d’afluixar molt, sobretot amb la BTT. Per sort meva anul·len la natació perquè l’aigua està molt freda (13ºC), ho substitueixen per un tram de córrer amb pujades i baixades (allà tot puja i baixa!).

Així que sortim i decideixo apretar als trams de córrer i fer el que pugui a les bicis… El primer córrer entro 8è, T1 molt ràpida.

140824 Suïssa Inferno Triathlon (16)

A la secció de la bici, hi ha dues pujades fortes (com dos turons de l’home), la primera comença només sortir de la T1 (com a Embrunman…) allà em passa un piló de gent, normal. A les baixades encara més gent baixo amb molt de compte ja que no puc frenar amb el de darrera per la mà. La següent pujada encara es més forta però això em va bé ja que avanço a gent (n’hi ha que pugen caminant, allò sembla el muro de Carcanieres de l’Altriman!), a la baixada em torna a passar tothom.

140824 Suïssa Inferno Triathlon (17)

El paisatge és espectacular, tot i fer bastanta boira les vistes als glaciars i muntanyes nevades no té preu i els boscos són una passada de verds. Per cert, està ple de rovellons!!! Vam passar per una zona que hi havia rovellons per a tot arreu i arran de carretera! (no, no eren enganyapastors que els conec prou bé!). El proper cop aniré amb el cistell!

A Grindelwald hi ha la T2, aquesta també és ràpida, només s’ha de canviar de bici i de sabates. Ara toca +1100m en 11kms, els últims 500m tothom va a peu, algú puja però va al mateix ritme… després 8kms de baixada per desfer els +1100m (aquí si que baixo de la bici moltes vegades, la mà fa mal tot i que tècnicament no es gaire complicat…), els últims kms són de fals pla pel costat del riu ja dins la vall de Schtelberg. Impressionant! Una vall amb penya-segats a banda i banda i gent fent salt base i parapent per tot arreu. Cascades altíssimes… val la pena!

140824 Suïssa Inferno Triathlon (24)

 La T3, t’ho has de prendre una mica més en calma. Canvio sabates i roba de dalt ja que ens diuen que a l’arribada, al cim del Schilthorn (a 3000m), hi fa molt fred i boira. No m’abrigo gaire ja que al km. 17 sé que la Núria i la Violeta m’estaran esperant amb roba més gruixuda per fer els últims 8kms.

140824 Suïssa Inferno Triathlon (3)

Surto a córrer en la posició 148 (amb les dues bici m’han passat 140!!!!), començo a passar gent, la cosa té poc misteri… a tope on es pot córrer i caminant on no es pot córrer… sembla que la tàctica funciona i vaig passant a més gent… del km 15 al 17 es travessa un poblet: Mürren on hi ha la Núria. Agafo el gore, guant, buff i gorro i amunt. Apartir d’aquí la cosa ja es torna més sèrie, a pocs lloc es pot córrer i comença a fer fred i vent. Guant, gorro i gore i amunt, hi ha gent sense res que ho està passant malament, jo vaig bé només miro a terra i vaig contant els kms que falten a cada cartellet (el GPS no tenia senyal) del 20 al 25 és molt dur, alguna grimpada alguna cresta (sort que hi ha boira i no es veu avall), reconec que vaig pujant al límit. Al veure el cim penso, si la Núria em dóna la Violeta li dic que no… no puc! Els últims metres els fas per la plataforma que hi ha a dalt de tot i fan que et recuperis una mica fins a la meta. Allà només hi ha un que apunta, un que treu el xip i un altre que et fa una foto… ningú més! Està nevant i estem a -2ºC, normal! Entro al bar i allà trobo a la Núria i a la Violeta ben calentones!

140824 Suïssa Inferno Triathlon (12)

A l’arribada en contes de posar-te suero, et posen mascarilla d’oxigen, jejejeje!

Doncs res, després de 10h:17min, un més al sac i aquest val molt la pena!

Animeu-vos que l’entorn és espectacular i la duresa la justa. En 3 dies perfectament recuperat!

 

Aquesta entrada ha esta publicada en competicions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a 23.08.2014 · INFERNO · suïssa

  1. Mar ha dit:

    Duresa la justa…????? Mare meva! Ets molt valent! Duresa, la teva perseverància i el teu cap!!!
    Quins paratges! Espectacular!! Felicitats per l experiència. No deixeu de sorprendre’ns!!

  2. Anònim ha dit:

    Ei Mar!
    Merci, però encara no he trobat res (de només un dia) com l’Altriman! M’he l’hagués hagut de deixar per la última!

    Pep

  3. Anònim ha dit:

    Ostres Pep…si algú pot fer-ho ets tu…moltes felicitats!!!

    Vas poder fer les bicis amb la mà de 4 setmanes¿….jo també me la vaig trencar a un duatlo de muntanya el 2012 i no em vaig veure amb forces de fer la QH del mal que feia…6 setmanes després…ets un titàn!……gaudeix del que recordis en el futur, quina experiència més xula, i dura.

    a recuperar i a per la propera…una abraçada.

    Joanra

  4. Pep ha dit:

    Ei! A la BTT em feia mal i vaig fer bastants trossos de baixada a peu… també depèn que t’haguessis trencat, jo hem vaig trencar el ganxoso que és un os que està a dins de la mà. Segurament amb un escafoides trencat la cosa haguès sigut diferent…

    Ara a per Matxicots!!!

    Fins ara

    Pep

  5. Emil ha dit:

    Enjoy lots of people who are ready to buy delivered to your website starting at only $37. Would you like more details? Simply reply to this email address for more information: mia4754rob@gmail.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s