Lluna plena: Esquí a Vallter i BTT per Sant Feliu de Pallerols

Aquest cap de setmana hi ha hagut lluna plena i teníem ganes esquiar a la llum de la lluna. Així que hem pujat a Vallter, però sortint de dalt de tot (a les cadiretes del Xalet, no hi ha res de neu, …).

Ens vam vestir i no semblava que fes fred, però només començar a foquejar, ja ens van quedar les mans gelades. Vam pujar per pistes fins a les Marmotes i amb menys d’una horeta ja erem dalt.  A dalt van començar a aparèixer núvols, així que ens vam treure les pells, ens vam encendre els frontals i cap avall falta gent! En definitiva, molts trams gelats i poc gruix de neu.

Cap a sopar falta gent!

El diumenge ens vam aixecar i mentre esmorzàvem vam confeccionar una ruta de btt per la zona de la Vall d’en Bas. Baixant ens vam aturar a Sant Feliu de Pallerols on començàvem a pedalar.

Vam deixar la furgo al costat del carril bici. I vam sortir cap al càmping de Sant Feliu, el camí va pujant suau pel costat d’una riera amb bon cabal d’aigua. Al cap de 6 o 7kms deixem la riera i el camí es comença a enfilar més fort. Arribem a un collet i a partir d’aquí veiem en el mapa que ens queda 1km per arribar a un altre coll uns 100m més amunt… però el camí es torna de puntets… o sigui que les bicis al coll i uns 15min caminant.

Abans d’arribar al coll el camí es torna ciclable i arribem al coll on hi ha unes bones vistes del Pirineu “pelat”.

Ara toca baixar, sortim a la pista que porta al Mas Ventós però al cap de res la deixem per un trencant a mà dreta que segueix una riera. La zona és extremadament humida  i està plena de fullaraca però val la pena.

Pont de no sé què
Cap al Pont del Diable
Pla de no sé què

Pla de la casa pairal

Anem baixant fins a deixar la riera i sortir a uns plans on trobem una gran casa pairal mig enrunada, la passem i continuem planejant fins arribar a una cruïlla on deixem les bici i baixem fins a un engorjat per veure les baumes i el pont del diable. El camí baixa molt… i després l’hem de pujar! De pujada trobem un erol d’escarlets i cap al sac!Seguim amb les bicis ara el camí va flanquejant el vessant d’una muntanya, amunt i avall fins a baixar fort i sortir a la carretera que va de Les Planes d’Hostoles a Sant Aniol. Tot és baixada fins a les Planes.D’aquí agafem el carril bici i en 7 o 8kms tornem a ser a Sant Feliu.De baixada

am arribar a l’hora de dinar, així que a l’estació del bici carril de Sant Feliu vam fer un mós abans de tornar cap a Sant Pol.

Van ser uns 40kms xino-xano amb uns +/-900m en unes 3h 30min.

Track de la ruta: en breu

Aquesta entrada ha esta publicada en esquí de muntanya, sortides amb bici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.