2011.10.13/14 Serra de Boumort i La Pobla de Segur

Aprofitant que ja estàvem per Lleida i que el dissabte i diumenge teníem el Raid del Segre, ens varem agafar 2 dies “moscosos” per fer unes minis vacances.

Per omplir el dijous i divendres, vam decidir visitar la Serra de Boumort i fer alguna excursió amb bici un dia i caminant l’altre. Aprofitant l’època en que som hi anàvem per veure la Brama del cérvol. Així doncs, després del Rogaine del 6Pedals, ens varem dirigir cap a Hortoneda on varem prendre una pista de terra fins al Refugi de Boumort (1.885m), on passaríem la nit amb la furgoneta. Una nit clara i amb lluna plena, esplèndit.

Refugi Boumort

Només arribar i baixar de la furgo, ja era negra nit, sentim un silenci impressionant i als pocs minuts comencem a sentir bramar cérvols. Primer els sentim en una direcció, al cap de poc en un altra, fins que els sents de tots cantons i sembla tenir-los cada cop més aprop. Ens sembla sentir també el xoc de les banyes, segurament entre dos mascles que competeixen per les mateixes femelles o per marcar territori. És un espectacle que es pot veure i sentir des de diferents indrets de Catalunya, des de finals de setembre fins a mitjans d’octubre. Nosaltres vam decidir la Serra de Boumort, en primer lloc perquè un amic ens ho havia recomenat i en segon lloc perquè és Reserva Nacional de Caça i és on hi teníem més números de sentir la Brama.

Vam anar a dormir sentint la Brama. El dijous un cop llevats vam aprofitar vam fer el Cap de Boumort (2.077m) amb l’esperança de veure molt cérvols, tants com en varem sentir…, però no a ser així, mentre fèiem l’aproximació al cim pel camí ens varem travessar 3 ó 4 cérvols i són els únics que varem poder observar. Al matí ja es sentia menys la brama.

Un cérvol

Feia un dia molt clar i des del Cap de Boumort es veien unes vistes impressionants, el Pedraforca, Montserrat, la Maladeta, … varem  passar-nos molta estona al cim, aprofitant que no feia gens de fred, ni vent, i estàvem molt aprop de la furgoneta.

Cap de Boumort (2.077m)
Cap de Boumort (2.077m) 360º

Clica la panoràmica per veure-la més gran.

360º

Vam prendre de nou la pista amb la furgoneta, aquesta dona la volta a la Serra de Boumort. Propera parada a buscar garotes fòssils. Això de caçar garotes fòssils sí se’ns dona bé, no com caçar bolets! Quan ja començàvem a sentir els nostres budells bramar ja en teníem prou de garotes i vam aturar-nos a la Font de la Menta on varem dinar. Aquí la Núria començava a anar coixa i el colze no li havia parat de fer mal, perillava el Raid. Això és = CRISI. Que si tornem, que si no, … Decideix esperar a Divendres i sinó cap a casa falta gent.

Per dormir escollim un poble molt xulo i molt petit, Rivert.

El divendres ens arribem a La Pobla on provarem de fer btt per algun camí planer a veure què tal el peu i el colze.

Ruta verda BTT · La Pobla de Segur

Finalment són molèsties. Així doncs cap a Camarassa falta gent a fer el Raid del Segre!

Aquesta entrada ha esta publicada en sortides a caminar, sortides amb bici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.