CONXINXINA (III): Laos Sud

9 de novembre: Ventiane – Thabok

Viatgers del món pel món i “for a long time”

Hem fet 95kms amb desniv.+ 193m i desniv.- 170m en 5h 27min a 17,5km/h.

Per veure la ruta en Google Maps, altimetria… i descarregar-vos-la cliqueu al següent enllaç:

Abans de sortir de Ventiane, hem anat a veure el Phat That Luang, que ahir no vam poder arribar-hi. És el monument nacional més important de Laos.

Tot semblava ser una etapa avorrida, plana, amb vent en contra, paisatge lleig (típic de quan surts de les ciutats), …

Quan ens quedaven uns 15 km per arribar a Thabok, un japonès ciclista s’atura i diu: – I come Japan and you? Així ha començat una conversa, rèiem més que no parlàvem. Pedalava amb xancletes, una tovallola al cap i tant el mallot com el culot li ballaven de lo sec que estava. Parlava molt poc anglès, però es feia entendre. Ens ha repassat les bicis mentre rèiem, és clar! I finalment ens hem fet una foto tots tres abraçats. Ens ha comentat que dorm amb tenda de temple en temple, i que sortir del Japó, està fent Àsia, arribar a Europa, … porta una bici curiosa, li hem fet fotos. Va amb un sillin que sembla una cadira d’aquestes de poliesportiu (diu que és italià…),

De cop i volta mentre xerràvem s’ha posat a riure moltíssim i ens ha assenyalat a 4 ciclistes més que ja havia trobat abans.

Una parella de portuguesos i una parella d’alemanys, els alemanys estaven viatjant des del març. Hem estat 30- 40 minuts parlant animadament (mentre el Japo feia fotos). Ha estat una estona molt, però que molt agradable!!

Les webs del japonès:

Un cop a Thabok hem vist un mercat, i cap allà falta gent! Hem comprat plàtans, i mandarines. En aquest tenien, ratpenats, esquirols i rates, que no ens hem decidit a comprar perquè no tenim benzina al fogonet, sinó… Ah i perquè ens hem d’acabar les provisions caducades que comprem. Estem renovant l’estoc de Laos de iogurts, galetes, nutella, pa sec, llet de soja, … Per cert a la Núria que no li agradaven els iogurt ara s’hi a tornat addicta. Bé, no sabem si són realment iogurts però són prou bons…

10 de novembre: Thabok – Viang Kham

Resseguint el Mekong

Hem fet 143kms amb desniv.+ 250m i deniv.- 220m en 8h a 17,7km/h.

Després de pensar l’estratègia de com anar a veure unes coves, i poder arribar a temps a agafar l’avió, hem pensat que avui havíem d’arribar a Pakadding (95Km des de Thabok), així que em posat rumb cap allà. A les 13:00, ja hi érem, així que per unanimitat, hem coincidit a seguir fins al proper poble on hi hagués GH, a 50 km de Pakadding, guanyant un dia. En total 143kms en 8 hores, hem fet el rècord tant de kms com en temps pedalant per Laos. Al final ja notàvem el cansament dels km acumulats, i més quan teníem el vent en contra.

Així que us estem escrivint des de la cruïlla, des d’on demà deixarem la crta.13 i prendrem la crta.8 per anar a veure les coves de Tham Kong Lo situades a Kongor.

Avui el paisatge a millorat respecte al d’ahir, hem tornat a topar amb el Mekong, i l’hem estat resseguint. Paisatge verd, molts pagesos i camps d’arròs, i molts pescadors en el Mekong o rius que hi conflueixen.

11 de novembre: Viang Kham – poble a 8km de Konglor

Visita turística: Les coves de Konglor

Hem fet 88kms amb desniv.+ 600m i deniv.- 575m en 5h 50 min a 15,1km/h.

Avui hem agafat la carretera 8 fins a gairebé Na Hin, uns 42 kms, amb 3 colls, l’últim bastant dur però des de dalt es veien unes vistes estupendes, de files i files de muntanyes escarpades i crestes. D’aquí hem baixat 4 km de corbes, (hem vist un accident d’un camió de ciment tombat), fins a trobar el desviament que ens portarà a Konglor.

La carretera completament plana, de 40 km més, travessa el parc natural Phou Hin Boun, xulíssima, amb alguns pobles i cases de bambú o fusta, i havent d’esquivar ànecs, porcs, gossos, vaques, búfals, galls, gallines i pollets, …

Hem arribat a Kongor i juntament amb un Israelià, hem anat a veure la cova. La cova és un túnel fluvial que s’endinsa en muntanyes calcàries i va a parar en una altra vall, on a 2 km hi ha un poble (Natan) i que l’israelià que va a peu s’hi quedarà.

La cova fa 7 km de llargada, i l’hem fet amb barca, i alguns trams a peu ja que no hi havia més d’un pam d’aigua. Quan portàvem 15 i minuts endinsats en la cova fosca, hem baixat per visitar unes estalagmites que s’han format de tamanys diversos. Realment és impressionant i val la pena anar-hi.

Respecte la Lonely Planet, … Fa dos anys ens vam tornar ximplets a Zanzibar perquè els allotjaments d’un costat de la illa estaven a l’altre. L’any passat sort que ens les van robar. I aquest any si arribem a saber que podem passar d’una Vall a l’altra, i que hi camins, ens estalviem recular pel mateix camí,… tal com ha fet l’Israelià. Haguéssim hagut de travessar la cova, segurament amb dues barques, i potser fer la nit al ras amb tenda, però ens atreia la idea!!

Així doncs em desfet el camí, uns 8 kms, on estem allotjats. La carretera 8 és la carretera més curta per arribar a Vietnam, i ens pensàvem que trobaríem més transit del que hem trobat. Una curiositat, hem vist camions plens, plens, plens, però molt plens de gossos apilonats i plorant, hem preguntat a on ens allotgem si els vietnamites mengen gossos, i ens han comentat que sí, i de Vietnam també van a Corea. (Oju amb el meat de Vietnam i Corea!)

12 de novembre: poble a 8km de Konglor- Hin Boun

La pluja i la mare que la va parir

Hem fet 129 kms amb desniv.+ 810m i desniv.- 760m en 8h 5 min a 15,8km/h.

Aquesta nit hem sentit ploure, però no massa,… El matí el cel estava encapotat, però teníem l’esperança de no mullar-nos. El fet és que volíem arribar a Hin Boun (uns 120 km), i per fer-ho tranquil·lament volíem començar a pedalar a les 7, però per fer-nos un ou ferrat s’han estat ¾ d’hora, … i després ens hem hagut d’aturar dos cops per culpa de la pluja. El primer cop ens hem negat fins que hem trobat un aixopluc amb goteres, i el segon cop ens hem aturat abans no fes el gran xàfec, sota uns arbres. Això ens ha fet dubtar de quedar-nos a on vam dormir la nit passada, però com que hi hem arribat a les 13:00 hem decidit tirar fins a Hin Boun, per demà fer una tirada curta i visitar Thakhek i les seves coves.

Hem arribat gairebé de nit a la única GH de Hin Boun, està apartada uns 2 km del poble, i a sobre no tenen restaurant (és més un puticlub que una GH…). Així que hem practicat el “bicing on the night” per anar a sopar, … deixeu-vos de tubbing, kayking, … i si voleu provar un esport realment excitant i de sensacions fortes, pedaleu de nit per Laos, amb circulació de camions que t’adelanten o bé t’enlluernen amb les llargues i esquivant porcs i búfals que et surten de la cuneta, …

Hem arribat sans i estalvis a la GH, on descansarem fins demà per fer uns 50 kms i visitar més coves a Thakhek. (o potser no si són massa cares…).

13 de novembre: Hin Boun – Thakhek

Avui, jornada de descans…

Hem fet 53 kms amb desniv.+ 180m i desniv.- 200m en 3h 20min a 15,5km/h.

Ja notem les cames cansades, i aprofitant que érem prop de Thakhek, hem decidit aturar-nos-hi.

Avui pel camí hem trobat un noi de Bèlgica, qui ens ha dit que feia 3 anys que va marxar amb bicicleta i que ja tornava cap Bèlgica, … en 3 anys més calcula que hi arribarà. Aquest haurà fet la volta el món, ja que ha estat als EEUU, Amèrica, Àsia, … tenia la intenció de fer Xina, Kazagastan , …gaztan, …gztan, .. (ens perdem per aquests varals). Li hem recomanat que anés a veure les coves de Konglor i ell ens ha recomanat un camí/carretera de Thakhek a Savannaket, que serà el que farem demà, uns 110kms. Diu que el camí va just pel costat del Mekong i que no hi ha gens de trànsit.

Thakhek s’està convertint en una ciutat fronterera important ja que hi estan construint un pont que connectarà amb Tailàndia i també té molt aprop la fronterera vietnamita.

venta de peix al mercat

A l’arribar a la GH hem trobat el noi israelià amb el que vam creuar les coves de Kongolor i ens ha dit que menys mal que no vam passar amb les bicis ja que el camí del poble (Natan) fins a la ctra. Principal era per dins de camps d’arròs i que va haver d’agafar una barqueta per passar una zona inundada, impossible de fer amb bici, almenys ara, potser a l’estació seca (gener-febrer) es podria fer. Doncs si algú ho vol provar, ja ho sap!

Hem visitat Thakhek i comprat coses per menjar i de tornada hem trobat una dona amb un carretó que venia iogurts i la Núria li ha saltat al damunt per desvalijar-li la neverota que portava…

la venedora de gelats

la venedora de iogurts

14 de novembre: Thakhek – Savannakhet

Ja tenim Savannakhet al saquet

Hem fet 117 kms amb desniv.+ 220m i desniv.- 216m en 7h a 16,7km/h.

Ja portem visitdes les tres ciutats més grans, o més importants de Laos, Luang Pravang, Vientian i Savannakhet. Aquest és l’ordre que les hem visitat, i casualment de les que més ens han agradat a menys.

Pont cap a Savannakhet que travessa un afluent del Mekong.

Avui hem deixat la carretera 13 per fer la ruta 11 fins a Savannakhet. Aquesta és una carretera secundària que va paral·lela al Mekong, amb menys trànsit, però amb 20 kms sense asfalt. La carretera ha estat molt planera, però després d’haver dinat s’ha girat vent de cara i ja no semblava tant planera, …. De fet creiem que em triat una bona opció, ja que en molts trams teníem el Mekong a tocar, i veies perfectament Tailàndia.

intentant compra pa

Hem arribat a Savannakhet a 2/4 de 5, o sigui que l’hem visitat amb bici, abans no se’ns fes fosc (a les 18:00 ja és negra nit). Hem trobat una GH cèntrica i barata i hem procedit a fer les pertinents compres de suc, llet, fruita, …

Per sopar hem fet dos intents de restaurants recomanats per la Lonely Planet, però ja no existeixen, … (un d’ells l’hem escollit per les àmplies racions que servien, …). Total que hem acabat en un restaurant local i oblidant-nos de dir que no ens ho fessin picant, i encara traiem foc per la boca! Aquí la gent menja poquet, de fet, són gent més aviat de constitució menuda, i es fan un fart de riure quan demanem tres plats per dos persones, … ens senyalen i ens fan un 2 amb els dits.  Els números ens els hem après, per pagar i per demanar, i tot i dient-ho amb laos i fent-ho amb els dits, encara ho pregunten unes quantes vegades més.

fites kms, van molt be ja que sabem quan falta per arribar

fites kms, van molt be ja que sabem quan falta per arribar... pero per arribar a on?

15 de novembre: Savannakhet – Pakxong

Laos…tia de temps sense entrenar (by Jordi Pou)

Hem fet 76 kms amb desniv.+ 300m i desniv.- 240m en 5h 22min a 14,6km/h.

Després que en Jordi Pou ens recordés que portem “laos…tia” de temps sense entrenar, en Pep a les 6:00 del matí s’ha calçat les bambes i s’ha fotut a córrer

(trak run: http://connect.garmin.com/activity/57757432);

; mentre la Núria s’ha passejat per Savannakhet a buscar iogurts i pa. No sabem si la falta d’entrenament o els kms acumulats o (ens hem passat tot avui cantant) “el vent, … la cara al vent, …” ens han fet passar els km poc a poc.

De Savannakhet hem anat a buscar la crta 13, per una carretera (9a) molt xula. Laos no ens deix de sorprendre amb els seus paisatges. Aquest cop, camps daurats i verds d’arròs amb gent treballant-hi, palmeres, búfals enmig dels camps…  però amb la cara al vent. Quan portàvem uns 40 km, hem arribat a la cruïlla per agafar la crta 13 (Lak 35), on hi havia un mercat, i on hem parat a esmorzar, arròs inflat i fruita (manadrines bonsai i una mena de raïm amb grills).

David R, aquest si que curren!

Hem seguit per la ctra. 13 cap al sud encara amb vent de cara fins a Paxsong. Hi hem arriba a l’hora de dinar; però no hem tirat més ja que el poper poble està a uns 60kms i no haguéssim arribat (aquí a les 17:30h ja és negra nit, a les 18:30h sopem i a les 20h ja dormim!).

bufals

Doncs així que hem anat al mercat a comprar coses per demà a sopar i a dormir que demà toca una etapa llarga i les cames ja comencen a passar factura i sobretot amb aquest vent en contra dels nassos.

Per cert en el mercat d’avui no tenien cap bestiola a destacar, només cubells i cubells plens de gripaus, els hi deuen agradar molt per aquí…

avui dutxa amb aigua calenta i freda...

16 de novembre: Pakxong – Khonxedon

Avui hem topat amb dos personatges: un local i un holadès.

Hem fet 109 kms amb desniv.+ 190m i desniv.- 200m en 6h 40min a 16,4km/h.

Avui també a tocat pluja, … però al mal temps bona cara! En Pep ha aprofitat per fer una becaineta.

becaina improvisada

El primer topament l’ha provocat la Núria, ha estat amb un policia amb una metralleta que ens perseguia, perquè ens hem parat enmig d’un pont a fer una foto. Quan hem vist el poli cridant i amb la metralleta que corria, l’hem esperat. Aquest ha començat a parlar-nos en Laos i en veu molt alta, fins que finalment hem acabat ensenyant-li el mapa i assenyalant la direcció on anàvem i ens ha deixat marxar… Hem suposat que no els agrada que fem fotos als ponts,…tot i que n’hem fet moltíssimes, i de fet hi ha una garita a cada estrep de molts.

Per esmorzar hem volgut parar-nos en una garita d’un pont on no hi havia polis, i hem hagut d’apretat a córrer, perquè ens han sortit milions d’abelles.

Per dinar ens hem quedat a uns 20 km del nostre objectiu, i el primer restaurant que hem entrat hem rebut un no i fora amb Laos, … En el segon ens han rebut amb els braços oberts, hem demanat un foe (sopa de fideus d’arròs) i Khao niao (arròs glutinós), tot típic de Laos i molt bo si no és massa picant.

foe i kao niaw

El segon personatge que hem trobat ha estat a la GH. Només entrar, un holandès de bon veure i que viatge amb bici també, ens ha “sagrestat” i fins que no s’ha fet fosc i era hora de sopar, no ens ha deixat entrar a l’habitació per dutxar-nos. Evidentment, com que anava sol ens ha demanat si podia venir a sopar amb nosaltres. Només parlava ell. Hem donat la volta al món, ens ha descrit la gent i la hospitalitat de molts països, dels quals ens ha fet ganes d’Iran. Aquest viu a Malasya i recomana guies via internet o viatges organitzats amb bici. El seu web site:

www.bicycle-adventures.com

www.yangshuo-travel-guide.com

Tot un personatge que ha acabat parlant-nos del ying- yang, i alguna filosafada més, abans no ens ha deixat anar a dormir. Ens ha anat bé trobar-lo, perquè també ha estat a Cambodja i ens ha donat informació.

17 de novembre: Kongxedone – Thong Khop (Champasak)

Transicions a Champasak

Hem fet 111 kms amb desniv.+ 200m i desniv.- 200m en 6h 33min a 16,9km/h.

Ens hem llevat d’hora per poder-nos arribar tranquil·lament a Champasak, visitar el Wat Phu, complex de temples religiosos. Després de saludar a en Peter (l’Holandès) hem reprès la marxa. Hem arribat gairebé a Pakse sense adonar-nos, potser perquè ens hem fotut pa i voles de no sé què, d’una moto venedora ambulant que hem aturat enmig de la carretera, i ens ha costat cap calé.

nens sortint del cole

El vent l’hem tingut de cul, i això ens ha anat súper bé!!! I la carretera fins a Pakse bona, però de Pakse a Champasak, l’estaven asfaltant i hem fet uns 30 kms amb carretera dolenta de sorra i bots.

Després d’uns 100 km hem arribat al temple de Wat Phu, que vindrà a ser com una Angkor  una escala més petita. La veritat és que estan treballant-hi, i moltes zones encara no ho han ni tocat. Les vistes són magnífiques, ja que per accedir al Santuari el lingam de Siva, has de pujar o escalar, unes escales molt verticals i irregulars. Des d’allà pots veure tota la Meseta de Volavent. En aquest nivell superior, hi ha una pedra amb un elefant gravat, la petjada de Buda i una cova des d’on flueix un brollador d’aigua sagrat fins el santuari.

Ha estat com fer una transició, deixar les bicis i començar a pujar escales, caminar i baixar-les, …

vista des de dalt de tot dels temples

el temple que basicament cau a trossos... pero es maco

Ens hem instal·lat en una GH prop de l’accés del Wat, en un poblet on no hi ha res de res, i està a uns 6-8 km de Champasak. D’aquesta manera estem més aprop de la carretera que volem agafar demà. Hem preguntat a dos que sabien anglès com estava la carretera, el primer ens ha dit que era molt dolenta, i el segon que era ok. El primer ens ha dit que per arribar-nos a les 4.000 illes (objectiu per demà) hi havia 150 km, i el segon 123. Al nostre plànol ens marca uns 85-95 km. Ja us ho explicarem.

Per sopar no hem tingut alternativa i ens hem quedat a la GH. El plat se’ns omplia sol, estava minat de bestioles, voladores, saltadores i caminadores, fins i tot de’ns podaven dins la samarreta, semblava que balléssim una samba! Quan ens ho hem acabat tot, i ràpid, teníem més ple el plat de quan hem començat.

Demà tenim pensat tornar-hi a esmorzar, ja que aquí la proteïna és gratis!

18 de novembre: Thong Khop (Champasak) – Don Khong (quatre mil illes)

Ens hem descomptat quan portàvem 3.980 illes

Hem fet 100 kms amb desniv.+ 110m i desniv.- 140m en 6h 22min a 15,7km/h.

Per esmorzar ens hem quedat a la GH perquè sinó no sabíem on ni quan podríem menjar. Un cop amb la panxa enganyada, però nosaltres famèlics,… hem tirat direcció Soukhoma, Mounlapamók fins Houaynang on hem agafat una barca perquè ens passés a la illa Dong Khong. Ha anat tot rodat, ha estat una carretera de sorra, pocs cotxes i per tant hem menjat relativament poca sorra, tot i que quan ens dutxem surt xocolata… Alguns trams sí era dolenta i amb bots, però no se’ns ha fet pesat.

Carretera principal

Al principi hem comprat plàtans i algunes galetes perquè sabíem que hi havia pocs pobles on comprar, però per art de màgia, i pensant amb el venedor de baguets ambulant, hem sentit la seva bocina i l’hem aturat!! O sigui que ehm menjat pa per esmorzar i plàtans.

dilla en illa i aregatejar que toca...

Quan hem arribat a  Houaynang, hem vist un cartell amb un dibuix d’una barca i ens hi hem atansat, d’allà ha sortit un home que ens ha fet pujar a la barca i en un pis plas, ja erem a l’illa gran de les 4000 illes.

No sabem si les herbotes que es veuen, compten com a illes, ...

19 de novembre: Don Khong (quatre mil illes) – Stung Treng

Sabaidi Laos!

Hem fet 98 kms amb desniv.+ m i desniv.- m en 5h 41min a 17,1km/h.

Avui com que no havíem de fer gaires kms em sortit tard. En Pep ha anat a córrer i de passada a preguntar el preu del ferry de cotxes que surt de 4kms més al sud, després d’un bon esmorzar hem anat a buscar el ferry. Com ja és habitual, regatejant que sinó et foten uns timos que ni a les rambles amb els guiris!

(ruta run pel costat del Mekong: http://connect.garmin.com/activity/57841846).

Ja un cop al continent hem tornat a anar cap al sud i en uns 30kms hem trobat la frontera… bueno en realitat són tres barraques de canyes i fusta i una altra (que és la de quarantena, o sigui et miren si tens febre, que és una taula amb un para-sol. Aquí ens han fet pagar 2$ per sortir de Laos, 2$ perquè ens miressin si teníem febre, 23$ pel visat, i 2$ per entrar a Cambodja.

Volíem gastar-nos els kips que ens han sobrat de Laos, però no hi havia res de res, i només al passar a la frontera ens han dit que no canviaven enlloc de Cambodja els kips, així que els hem canviat a $ (el canvi a riels era dolentíssim). Hem pensat que ja canviaríem els $ a riels a Stoeng Treng, però encara ens faltaven 55 km per arribar-hi i havíem de dinar, … Anaven passant els km i no hi havia pobles, … i quan hem dit: Aquí no hi ha els de les baguets??? – Txa-txan!!! Han aparegut dos motos de no sabem on amb panets,… Hem preguntat si podíem pagar en $ i s’ha posat a riure. Hem preguntat quan valien i ens han dit 2000 riels, hem utilitzat els 4000 riels que en Pere ens va donar, GRÀCIES PERE!!! Ens has pagat el dinar, que consistia en: Una baguet per cada un de nosaltres amb gelat i llet condensada!

Nyam nyam, ...

Hem arribat a Stoeng Treng a les 15:00 i al cap de mitja hora tancava el Banc on hem canviat. Hem estat una hora, de la gent que hi havia!! Hem anat a buscar una GH i hem sortit a buscar pa, tonyina i suc perquè teníem pensat fer uns 140 km fins a Katie (proper poble on hi ha GH). Però quan hem tornat a deixar le provisions hem preguntat al de la GH per agafar un camí, que tots els ciclistes a qui hem preguntat, ens hn dit que ens n’oblidéssim, … i aquest ens ha dit que l’estaven arreglant, però hem d’agafar un ferry per anar a l’altre costat del riu, així que ens ho estem pensant, …perquè serien menys kms i passaríem per dos temples (wats)… ja us direm el què hem fet!

Stoeng Treng

Per sopar hem anat a un lloc que hem vist mentre anàvem a comprar i que estava ple de camboianos, i hem triomfat!! Per casi res hem sopat pasta amb soja i carn, i hem repetit!

Sopant per menys de quatre duros

Aquesta entrada ha esta publicada en Conxinxina, sortides amb bici, Viatges amb bici pel Mòn.... Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a CONXINXINA (III): Laos Sud

1. Josep Mª ha dit:

Ànims, que ens feu disfrutar molt amb els vostres relats. Quina enveja !!!!!

2. kiki ha dit:

ostres, ja començavem a trobar a faltar les vostres cròniques…
    deu n’hi dó els amics que esteu fent, si que n’hi de gent voltant pel món!!! i el temps que passen fora dels seus països,no????
    i tan si fa rumiar això!!!
    seguiu explicant el vostre viatge que estem disfrutant molt!!!!!!!!
    petons,
    kiki

3. Pere ha dit:

Tanco els ulls i em veig allà al mig de la reunió de ciclistes rient, xerrant i sense preocupacions. Però m*rda ! obro els ulls i em veig davant l’ordinador llegint les vostres etapes i pensant … ostres ! he d’anar a la botiga !
    Com diu en Tonis, això de viatjar amb bici és com un verí, si el tastes no té antídot.
    records !

4. Pare Pere ha dit:

Tant la mare com jo estem seguint el vostre viatje, em sembla que quan arriveu agafarem les vostres bicis i farem el mateix viatje, la Dolors i jo, ja em decidit provar els ratpenats i també un parell de bistecs de gos.

Una abraçada

Pere Pere

5. Marta ha dit:

Esteu segurs que no heu provat ratpenats, o similars en algun restaurant?
    No pot ser que us hagin donat gat o gos per llebre?
    Tampoc us entenen ni els enteneu, no?

Una abraçada ben forta i fins molt aviat.

6. Tabo ha dit:

Ei canlalla!!!
    L’avia diu que quant arribeu vos fara una sarsuela que vos llapareu els dits , tant de menjar coses estranyes…
    Continueu explicant que nosaltres ens ho passem molt bé!!!
    Records de tot el personal
    Petunitus

7. FOTOS MOLT XULES!!!
    I QUINS MANJARSS!!

8. albert ha dit:

Bé, si us heu quedat amb les ganes dels ratspenats, no patiu, ja miraré de caçar-ne’n un quants, encara que jo hi penso igual que la Marta…
    A saber que portaran aquests iogurts…

Dir-vos que a casa estem gaudint amb les vostres aventures.

Per cert, l’Abril (la meva filla) quan li he preguntat si volia sopar ratpenat, m’ha obert uns ulls com a plats !!!. 😉

Bé, molta sort i ànims.
    Fins aviat,

9. societatilimitada ha dit:

Gracies pels vostres comentaris, ens feu riure molt, . Quan arribem us farem un sopar amb els ingredients d aqui. Hi esteu tots convidats!!!

10. kiki ha dit:

precisament avui amb la tabo deiem: “no en sabem res dels nois!!!” et voilà, aquí torneu a ser un altre cop… quin viatge ens estem fument tots plegats, tot i que el vent nosaltres no el notem gaire.