Pedals de Foc 2010

Hem aprofitat el pont de Sant Joan per anar a les la Pedals de Foc. Ho hem decidit a última hora i ens hem acoplat a uns amics que ja ho tenien planificat de feia temps en 4 etapes.

Així el dimecres a la tarda pujàvem cap a Son on l’endemà començaríem a pedalar. En total 8: la Neus i en David, la Luda i en Marcos, en Jaume, en Carles i nosaltres dos.

Dijous 24-06-2010: Son – Vielha (63kms  temps: 5h  18min)

Sortim de Son a la 8:30h, el camí comença per un tram de corriolet que es pot ciclar en la major part. Fins que al cap d’uns 4kms desemboca en una pista bona que va pujant suau fins a desviar-se de baixada per un corriol cap al Bosc de Gedar on no es pot anar sobre de la bici ja que és un espai protegit. El camí va baixant i travessant uns quants rierols per un paisatge realment espectacular fins a sortir a una carretera asfaltada. D’aquí anem a buscar una altra carretera més principal i tot baixada fins a Sorpe. Allà, també per carretera, comença la pujada, tot i que suau, que no pararà fins al Pla de Beret. Passem els pobles d’Isil i Alós d’Isil, on ahir a la nit van fer la baixada de falles, festa de gran tradició i declarada d’interès cultural. Seguim pujant i la carretera es transforma en pista i aquesta va pujant molt suau per la Vall de Montgarri. El paisatge és espectacular, un dels millors de la ruta anem travessant rierols i trobant bordes fins que darrera d’unes cases abandonades es veu la silueta inconfusible del campanar punxegut de Montgarri. Allà parem a sellar el llibre de ruta i a dinar un entrepà de dimensions èpiques i continuem uns quants kms de pujada (més dura per les rampes que hi ha i pel pes extra de l’entrepà) fins al Pla de Beret. Allà comença primer planeja una mica però ràpidament comença la baixada fins a Vielha.

Una parada

La baixada és molt ràpida i no gaire tècnica, aquí però tenim els primer i únics reventons i curiosament els 2 els té la Neus, haurà passat per algun lloc amb punxes. Continuem fins a Vielha i trobem l’hotel. Està prou bé, tenen buffet lliure tant al sopar com al esmorzar i ens atipem com lladres!!!!

Aquí teniu el trak, altimetria, kms, desniv…:

Divendres 25-06-2010: Vielha – Iran  (37kms  temps: 3h  42min)

A les 9:00h ens ve a buscar el taxi-furgo que ens creuarà el túnel. Així que començem a pedalar que són les 10h a la boca sud del túnel.

El camí va baixant amb algun “repetxon” però el més destacable d’aquest primer tram fins a Vilaller és l’aigua. Està ple de rius i rierols que hem d’anar travessant contínuament i és inevitable alguna remullada. També hi ha alguns trossos no ciclables. Un cop arribats a Vilaller segellem el road-book i aquí agafem una bona pista que ens durà al coll de Serreres (1355m) el tram més duret uns 4kms al 9.3% però es fa molt bé. A dalt agafem forces per fer el flanqueig i la baixada fins al poble de Coll. Són uns 10kms o més que els fem molt a poc a poc ja que la majoria s’han de fer a peu, trams molt tècnics i trams on és impossible anar a sobre de la bici. És millor opció fer la variant del Port Gelat o del camí de l’aigua sense cap mena de dubte. Arribats a Coll seguim baixant fins els fons de la Vall de Boí i ràpidament ens enfilem per l’altra vessant per una carretera mal asfaltada que puja lo seu fins a Iran. Allà parem a segellar el llibre i a dinar, nosaltres també ens hi quedem a dormir mentres que els companys tenen l’allotjament a Gotarda pocs kms més endavant, després de dinar ells segueixen cap allà. Problemes de reservar tard! La casa rural d’Iran és diu Casa Joanot, la veritat és que hi hem estat molt i molt bé. Tant pel tracte com pel menjar i l’allotjament, el millor de la ruta sense cap mena de dubte, val la pena anar-hi a dinar si pugeu per allà, un 10!! www.casajoanot.com

Etapa passada per aigua!

Aquí teniu el trak, altimetria, kms, desniv…:

Dissabte 26-06-2010: Iran – La Torre de Capdella (55kms temps: 4h 12min)

Avui ens han dit que l’etapa era un trenca cames… doncs res a trencar-les! Sortim aviat, cap a les 8h i després de pujar poquet fins el coll de St. Salvador tot és baixada fins a Gotarda. En uns 25 min som allà, on recollim els companys i continuem la ruta és tot baixada planer fins a Malpàs, allà comença a pujar per una pista en bon estat fins el coll de Peranera (1595m) amb un 9kms al 7% i 3kms al 9%. A la meitat del Coll parem a Castellar on segellem el llibre una altra vegada. Arribats a dalt del coll fem una baixada curteta i tornem a pujar per guanyar el coll de Sas (molt maco!). La baixada fins a Les Esglesies és espectacular unes vistes molt xules i uns quants kms de baixada franca que ens porten a segellar una altra vegada el road-book. De Les Esglesies agafem la carretera que va cap a Buira, la cosa ja comença a pujar: la pujada no s’acaba fins al Coll d’Oli. Pugem per una pista dolentota i anem acollonits perquè veiem i sentim una tempesta que s’acosta, amb una mica de sort la deixarem a l’esquerra… Anem pujant fins al coll de Penir, a partir d’allà la pista precària es transforma en camí i acaba desapareixent, s’han de buscar unes marques grogues (dues línies pintades amb spray fosforito groc) i anar-les seguint. El tros que fem és arrossegant la bici, el paisatge és molt xulo sembla que estigum fent la pedals de lava!!! Una roca vermellosa com a Mart… després de caminar una estona arribem al Coll d’Oli (uns 1550m) allà ens reagrupem.

Algun tram no ciclabe

Coll de l'Oli

Ara ens queda baixar fins la Vall Fosca i remuntar-la una mica fins la Torre de Capdella on passarem la nit. La baixada també és molt tècnica, però no tant com la del dia passat, es pot anar sobre la bici diguem que el 50% del tros… passem per Aguiró, Oveix i Astell abans d’arribar a la carretera del fons de la Vall, anem cap amunt i al cap de pocs kms trobem la Torre de C. amb l’alberg a peu de carretera. Hi ha una botigueta al poble on comprem una mica de fruita per la última etapa. L’alberg no està gaire bé, sobretot pel tema menjar, escàs i no gaire bó…

Al final ens hem salvat de la pluja pels pèls de forma miraculosa… però val més no temptar la sort.

Aquí teniu el trak, altimetria, kms, desniv…:

Diumenge 27-06-2010: La Torre de Capdella – Son (60kms temps: 4h  55min)

Última etapa, sortim avait ja que ens queden per endavant uns 60kms (amb el mític port del Triador – 2140m) i a l’arribar a Son agafar la furgo i cap a casa que són unes 5h!!

Així que sortim de la Torre de Cap. i pugem cap a Espui on marquem el llibret, uns 5 kms de “falso llano”. Allà comença la pujada al coll, són uns 12kms al 7.5% però de pista bona i és fan bé. A dalt les vistes són espectaculars (ens recorda la ruta de Tregurà). A partir d’allà la pista va planejant amb pujadetes i baixadetes més o menys suaus fins arribar al coll de la Portella (que amb 2200 i pico és el sostre de la pedals de foc). Aquí ens ha plogut uns 10min, a partir d’aquí tot és baixada, passem pel refugi de 4pins i seguim la baixada per les pistes d’esquí d’Espot, és una baixada molt ràpida i divertida. Al final agafem un tros de carretera que ens portarà a Espot. Aquí tornem a fitxar el llibre i seguim per carretera fins a Son, passant per Jou. Fem just, just, quant arribem cau un ruixat important, ens fotem a dins la furgo a esperar que acabi de caure tot. Dinem alguna cosa lleugera i cap a casa falta gent!!

Descens del Coll del Triador

Cap a Espot amb amanaça de pluja

Aquí teniu el trak, altimetria, kms, desniv…:

Doncs res, ja està feta la Pedals de Foc!!!!! Uns 220kms amb uns 7000m de desnivell acumulat passa per racons molt xulos. Com a contrapunt remarcaria el fet que s’ha d’anar molt de temps arrossegant la bici… esperem que us hagi agradat!!!

Aquesta entrada ha esta publicada en sortides amb bici, Viatges amb bici pel Mòn.... Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Pedals de Foc 2010

1. neus ha dit:

ey!! t’has deixat el carles al llsitat de participants.
    i també t’has deixat les curses que s’ha fet el pep….

2. Núria ha dit:

Tal com et vaig dir, si l’entrada era llarga l’havia escrit en Pep. Vols que et digui la veritat? No me l’he llegit!!! Ara afegiré a en Carles, això no té perdó!!!