Raid Open Maresme – Mataró 2010 i Turó de l’home amb bici

Aquest cap de setmana dissabte RAID OPEN MARESME a Mataró. 

 Hem sortit del Port de Mataró molt tard cap a les 9:15h amb btt, neutralitzats fins al parc de bombers on hi havia el triangle de sortida. Val a dir que ha estat un raid molt tècnic pel que fa l’orientació: no hi havia cap balisa marcada al mapa, t’anaven donant cada 2 o 3 balises les coordenades o les distancies i rumbs de les següents de manera que les havies de situar bé o no trobaves res de res… Un raid diferent pel que fa a l’orientació. Ens ha agradat molt aquest sistema que fa que els coneixements tècnics i la “finor” a l’orientar i a situar-se siguin fonamentals, més i tot a vegades que unes cames més potents… 

  

El primer tram de btt ha estat d’uns 28kms hem hagut de trobar 2 balises i superar un desnivell important en pocs kms inicialment, després tot avall fins a Dosrius on hi havia la 3a balisa i on ens donaven les coordenades de les següents. Només n’havíem de fer una i arribar-nos a Sant Bartomeu on hi havia el Control Canvi. Però nosaltres i 2 equips més (els que anàvem al cap davant) no l’hem poguda marcar perquè un guarda del parc no ens ha deixat passar pel camí on estava, al final tot ha quedat en un mal entès i ens han contat la balisa com feta. 

  

A St. Bartomeu deixàvem les btt i iniciàvem un sector de trek d’uns 5kms on hi havia el circuit de cordes (escalada i rappel i espeleo) després anar a picar una balisa més i cap a St. Bartomeu altra vegada a agafar les btts. 

  

Aquest sector hi havia 2 balises fins el proper CC, la primera l’hem trobat perfectament però la segona en Pep s’ha confós a al mirar el rumb, ja que posava 1003m a 066º – E, i només s’ha fixat amb l’E i li ha fotut 90º, a més l’altitud quadrava clavada a 366m i també quadrava amb una pista… total que no l’hem pogut marcar i tot i que ens han dit que no més penalitzava 10min sabíem que al final sempre va primer el que marca més balises i si vols estar a davant les has de picar totes!!!! 

Arribem tocats al trek, per la cagada en la balisa 10, ens canviem i començem a orientar, ens costa molt trobar el caminoi que ens ha de pujar a la cresta de la muntanya on està la primera balisa, al final decidim anar per un altra camí més segur però més llarg. La balisa 12 està molt amagada i hi ha molts equips que no la troben, nosaltres la pincem i continuem fins la 13, que és fàcil i d’aquí al castell de Burriac. S’ha de pujar i baixar per picar la 14 (aquí veiem equips, dels primers, que fan trampilles i només puja un o una a pinçar mentre l’altre/a s’espera abaix amb les motxiles… i els de l’organització no diuen res… nosaltres no ens xivarem pas…). Ara s’ha de tornar on tenim les btts per un corriol perdedor i bastant tècnic.  

intentant saber on coi som...

intentant saber on coi som...

 Després de l’ultim tram de trek, on hem perdut bastant de temps, fem l’últim sector de btt. Comença a ploure fort. Hem de trobar 2 balises, una en una font i l’altra dins una barraca, les trobem més o menys ràpid i ara només queda baixar a tot drap cap al port on només ens queda la prova de natació que fem sense problemes. 

Amb l'organitzador del Raid

Amb l'organitzador del Raid

 En total han estat 7h 38min, fent uns 64kms (50 de btt + 13 run + 1 de cordes, nedar…) amb uns +/-1700m de desnivell. Hem quedat 5ens de la general per no haver pinçat la balisa 10!!!! sinó 2ns o 3rs, llàstima! i 1rs mixtes. Ens han donat un parell de motxiles Altus bastant correctes i material i mapes d’Alpina.Aquí podeu veure les classificacions i totes les fotos: http://agrupe.blogspot.com/  

Enllaç directe a les fotos:  

http://www.flickr.com/photos/agrupe/sets/72157624314837428/show/  

Classificacions Open Mataró-Maresme 2010  

Diumenge sortim amb la bici de carretera a fer el turó de l’Home amb l’Stefano i en Jordi R. Pugem per Campins i baixem per la Costa, en total uns 102kms en 5h 10min i desniv +/-2320m.  

Aquí us posem la ruta: http://connect.garmin.com/activity/37825724  

A l’arribada en Pep va a fer una transició de 7kms (fins a Canet) amb un Sol de Justícia a uns 4:40… un bon dinar i una becaina que ens ho hem guanyat!  

Fins la setmana que ve que estarem per la Vall d’Aran fent la Pedals de Foc… poseu un ciri a Sant Pere o a qui sigui perquè no plogui!!!!

Aquesta entrada ha esta publicada en competicions, raids, sortides amb bici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s