Raid Urgellistan 2010

Aquest cap de setmana hem pujat a Coll de Nargó a fer l’Urgellistan. L’any passat ja el vam fer i ens ho vam passar molt bé, a part de guanyar en la nostra categoria. Aquest any feien 3 categories: iniciació, aventura i elit. Després de debatir-ho molt vam decidir fer l’elit. El principal inconvenient era aixecar-se a les 3:00 de la matinada, ja que el raid començava a les 4:00h am del dissabte i es preveia un temps d’unes 13h pels primers equips… un cop embaucada la Núria ens apuntem i que sigui el que sigui, anem a passar-ho bé i si ens hem de saltar algun sector no passa res.

El divendres a la tarda ja fem cap a Coll de Nargó per recollir mapes, roadbooks, assistir al brifing, donar material a l’organització… allà ens trobem amb gent coneguda d’altres raids però la veritat és que no tanta com pensàvem. Un company ens confirma que aquest any si que es torna a fer el BAS EXTREM el 24 de juliol o sigui que ja sabeu, val molt la pena…

Doncs anem a dormir aviat i a les 3:00h toquen diana. Mengem alguna cosa, acabem de preparar el material i cap a la sortida!!!!!

Sortim tots en massa, és fosc i no es veu res de res només la pobra llum dels nostres forntals. El primer sector és una orientació senzilleta pel bosc del voltant de Coll de Nargó, s’ha de pujar fins a coll Piqué (on hi ha la primera balisa) per després trencar a la dreta i per un corriol tornar al poble (2a balisa) atravessar-lo i anar cap al pantà travessant la C-14 (3a balisa). Són uns 4kms que fem en 29min.

El segon sector és de kayak nocturn, haurien d’haver sortit 1.5kms però com que el pantà està molt plè acabem remant més del doble uns 3.5kms (40min), durant el trajecte no és veu absolutament res només els llums dels altres equips i les llums del poble que ens serveixen una mica per orientar-nos. Aquí encara anem tots els equips més o menys junts. Al mig del pantà ens surt un porc senglar nedant sort que som molt equips i li fem una mica de por si haguessim anat sols ens caguem!!!

Arribem a l’altra vora del pantà i en una platgeta desembarquem. Allà ens esperen uns 7kms de patins en linia per una carretera que té uns 300m de desniv. + fins al poble de Perles (58min). La pujada és fa molt lenta, segurament hauríem anat molt més ràpid amb els patins a coll i corrent… Arribem just al tall del sector del barranc a les 6:15h (ja s’ha fet de dia!!) així que ens posem els neoprens i cap a dins el barranc falta gent! El temps és neutralitzat així que no patim el baixem i i disfrutem tot i que no té cap salt, tot s’ha de rapelar però l’últim ràppel val la pena (el fem en uns 50min) . Aquí anem últims, als patins ens han deixat tocat, no en tenim ni idea de patinar!!! tot i que hi ha equips que no han entrat al tall del barranc i han seguit amb el trek.

Arribada al tram de Barranc

A l’acabar tornem a deixar els neoprens i ens posem les bambes de còrrer, ara toca un sector de 10kms de trek, trobem la 4a balisa en una casa abandonada en un indret molt xulo, seguim per una pista ràpida fins a la 5a balisa que està en un coll al que s’hi arriba sense camí i després cap a la balisa 5.1 de control de material, aquesta és més fàcil de trobar. Un cop passat el control només queda baixar per un riu sec molt emboscat fins a trobar un altre cop el kayak, és una baixada molt bruta però fàcil, en total gaire bé 2h de trek.

Agafem el kayak i fem aigües avall, ens surten uns 9kms fins al peu de la ferrata Regina (1h 33min) aquí atrapem a un equip. Fa molta calor i portem ja unes quantes hores foten-li canya, l’aproximació a la ferrata ja la coneixem doncs ja l’hem fet abans. Arribem al peu de la ferrata i hi ha una cua espectacular. Quedem enrocats ben bé 30min (això ens passarà factura ja que ens refredarem i a més ens impedirà arribar al temps de tall del segon barranc, el de bòixols que és molt divertit…). Doncs un cop podem adelantar tirem tot lo ràpid que podem i arribem a dalt de la ferrata en 1h 40min, sort que també és temps neutralitzat…

A dalt ens espera una secció de trek d’uns 10kms fins a Coll de Nargó. Fa molta calor i tenim poca aigua, la Núria està molt tocada tant físicament i sobretot psicològicament, no li agrada això d’anar la última… La sortida és lo més complicat, hem d’anar a un coll que es distingeix prou bé però sense camins o sigui que gràcies a l’altimetre anem fent camí pel mig de les herbes fins arribar-hi. Allà hi hauria d’haver-hi la balisa 6 hi trobem un parell d’equips buscant-la nosaltres la trobem ràpid i els adelantem. Ara toca baixar per un corriol ombrívol una bona estona, sembla que la Núria es va refent i correm una bona estona… Trobem la balisa 7 després de passasr per l’ermita de St. Miquel i d’aquí tot avall fins a trobar la carretera, abans però piquem la balisa 8 en un camí ple de cirerers.

Sector de BTT

Arribem a Coll de Nargó, ens queda un tram de btt de 33kms el barranc (amb hora de tall a les 17h) i un altre tram de btt de 22kms. Primer ens refem a l’avituallament i després decidim saltar-nos el primer tram de btt i pujar per la carretera a fer el barranc abans de que tanquin, però quan portem uns tres kms veiem que tampoc arribaríem a temps o sigui que canvi de plans. Decidim fer els trams de btt i picar tantes balises com puguem, la veritat és que com no hi havia hora de tall a l’arribada podríem haver estat fins les tantes i picar-les totes com va fer algun equip però decidim deixar-ne alguna i al final arribem a Coll de Nargó a les 18:46h o sigui que hem estat unes 14h 46min uns 92kms i un desnivell aprox de +/-3000m.

Al final 7ens de 11 equips que finalitzen i 2 retirats. És un bon resultat per la duresa del raid i sobretot pel tram de patins en linia que hi havia on ens vam distanciar molt del grup principal

Podeu veure les classificacions a: http://www.urgellistan.cat/ (esperem que en breu les posin amb detall de temps i balises)

El diumenge ens aixequem tard i baixem cap a casa, a la tarda anem un rato a nedar al mar i en bici de carretera per estirar les cames

Aquesta entrada ha esta publicada en competicions, raids. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.