SETMANA SANTA AL PAIS BASC I NAVARRA AMB BICI DE CARRETERA

El divendres sant ens vam llevar d’hora per agafar la furgoneta i fer els “entrenaments” entre Euskadi i Navarra. Com que el divendres tocava descans el varem aprofitar per fer el trajecte fins a Pasaia Donibane, poble costaner que des del Vèrtex vam anar-hi a parar. Vam arribar havent dinat, vam visitar el poble amb el seu port i vam iniciar una ruta de 3 horetes caminant per un camí que arriba a Hondarribia per vorejant la costa. Al vespres, després de la processó varem buscar un lloc per dormir, que ens va costar ja que s’ens va fer fosc.

Pasaida Donibane

Ronda fins a Hondarribia

El dissabte el matí mentre fèiem la digestió de l’esmorzar varem fer el trajecte fins Ondarroa, on iniciàvem la nostra primera ciclada per Euskadi, passant per alguns pobles on fa uns 3 anys varem passar de turisme.

Heus ací la primera ruta pel País Basc.

En total ens varen sortir uns 97 km, amb un desnivell de 1.200 metres i unes 5 hores pedalant. va ser una ruta molt xula, tot  que ens va fer núvol molta estona. En tots els kms no varem trobar ni un tram pla, res de res, …

Aquí us poso l’enllaç de la ruta per GPS (Garmin 310 XT) també hi podreu veure l’altimetria, velocitats…

Camí cap a Guernika- Lumo

Pendents suaus

De Lekeitio a Ondarroa per la costa

El diumenge ens varem llevar a Larraitz, al peu del Txindoki, el cim més emblemàtic de Guipúscoa (1346 m), amb la intenció de fer-lo, i després fer una ruta amb bici per la Vall d’Aralar; però les pluges intermitents ens ho varen impedir ja que van durar tota la jornada. així que varem tirar direcció Navarra, cap a la Vall de Baztan. Varem parar a dinar a Elizondo, poble on pernoctaríem i iniciaríem la segona ruta. Cap allà a les 18:00 va semblar que feia l’últim ruixat, i els dos “ruixats”, en Pep i la Núria, ens varem vestir de córrer i a fer milles falta gent,… després de passar pràcticament tot el dia dins la furgo ho necessitàvem.

Us posem el recorregut, un mitj marato per les valls del Baztan amb un desnivell d’uns 250m:

El dilluns vam agafar les bicis de nou per fer uns 98 km amb un desnivell de 1.800 m en unes 5 hores i llargues. Una ruta bastant exigent pel desnivell. Al principi varem començar a pedalar amb molt de fred i molta boira, que a l’hora va anar desapareixent. Aquí la teniu:

Aquesta té una bellesa especial, tant per la duresa com per les Valls per o transcórrer. Fins a Bera és una ruta fantàstica i varem trobar diversos ciclistes. Al tombar a partir de Bera, que es torna per la carretera vella que es va creuant amb la N-121a, és una mica “rotllo” ja que has d’anar travessant la Nacional , ja que  trossos són autovia i no podíem circular (millor així).

Boira matinal

N121b poc transitada fins a França

Pista del PN del señorio de Bertiz

Sobre Elizondo

Varem decidir a última hora allargar la ruta, quan només ens faltaven 8km per arribar a Elizondo, varem prendre una pista pavimentada de formigó en bon estat en un inici, que atravessava el PN de Bertiz. Aquesta va resultar tenir uns 25 km i amb un desnivell brutal (ens faltaven plats), i el paviment quan portavem uns 12 km es va tornar molt deteriorat, com a conseqüencia: roda davantera d’en Pep reventada. Però com sempre, va ser un esforç recompensat per un paissatge esplèndit.

Finalment varem passar la darrera nit a Isaba, Vall del Roncal.

El dimarts teníem una ruta curta però també exigent en quant a desnivells. Ens esperaven uns 58km amb un desnivell de 1.300 metres per la Vall del Roncal i la Vall de Zuriza. També zones espectaculars, plens de salts d’aigua, rius, i dos ports brutals.

Aquesta és la ruta on hi varem invertir unes 3 hores i mitja.

Vall de Zurita

Direcció Zuriza

El poble de Zuriza

Aquesta ha estat la nostra setmana santa, amb bici de carretera per acostumar el nostre “pompis” a l’ escàs seient.

Aquesta entrada ha esta publicada en Sortides a còrrer, sortides amb bici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.