BTT per Collsacabra + Esquí de Muntanya a Vallter (x2)

Aquest cap de setmana, volíem anar cap a la zona de la Vall Fosca-Ferrera a fer esquí de muntanya; però al donar un temps tant insegur vam decidir “assegurar-nos” i quedar-nos a Hostalets. Vam encertar!

El dissabte vam anar a fer una ruta amb BTT per la zona del Collsacabra. Vam fer la ruta 6 del centre BTT de Vall de Sau-Collsacabra, una mica modificada. Ells la tenen marcada com a negra però nosaltres li possem la categoria de vermella ja que tampoc té tant de desnivell (+/-450m) i té uns 17kms.

Insinuació dels primers núvols

La ruta, però, és espectacular. Nosaltres per fer-la un pèl més llarga vam anar amb el cotxe fins el Coll de Condreu (és el que separa la Selva de la Garrotxa i des d’on s’accedeix al Santuari del Far) i des del coll aquest surt una pista asfaltada (a mà esquerra si puges des d’Hostalets) que ens porta a la masia de ca l’Om. Un cop passada la masia, deixem el cotxe al costat del camí i anem resseguint als cingles fins a enganxar amb la ruta 6, que continua ressenguint els cingles fins el Salt de Sallent a sota Rupit.

Passat el Salt

Val la pena fer aquest tram, ja sigui a peu o amb btt, d’on es deixa el cotxe fins a Rupit hi ha uns 7kms planers. És un dels millors de Catalunya. El Salt de Sallent baixava a “tutti pleni”. Un cop passat el salt agafem la carretera que puja fins a Rupit. Un cop allà ens comença a pedregar molt fort, com que és hora de dinar ens quedem al bar-botiga que hi ha just a l’entrada del poble i ens mengem un merescut entrepà.

Just ens acabem l’entrepà, para de pedregar i surt el Sol. Au! agafem les bicis, plenes de gel, i seguim la ruta. Passa per dins de Rupit i s’enfila cap al Puig de la Batalla per baixar per uns corriols no gaire tècnics però plens d’arbres caiguts i branques que fan que la baixada sigui complicada.

Un cop abaix enllacem amb el camí dels cingles i deixem les marques de la ruta btt allà on les havíem engantxat i anem cap el cotxe. En definitiva una ruta molt maca per fer un dia que no es disposa de gaire temps, ja que amb menys de 2h està feta.

Cap al cotxe

Diumenge va ser genial. Vam pujar a Vallter per anar a fer el Puig de Pastuira, pel coll de la Marrana i el de la coma de l’Orri però, un cop arribat a la Coma de l’Orri vam decidir fer mitja volta i pujar a Bastiments.

Resseguint la traça d'en Pep

Resseguint la traça de’n Pep

A mitja pala de Bastiments vam trobar en Guillem (recordeu la sortida amb les noies d’esquí de muntanya, que la Núria es va deixar les pells i un noi en portava dues i els hi va deixar? Doncs aquest!) ja era el 3r cop que pujava avui i és que la neu estava perfecta i el temps, tot i que amb una mica de vent, acompanyava. Vam anar junts fins a dalt.

Cap avall que fa baixada!

La baixada espectacular, una de les millors neus de l’any. Tant que vam decidir tornar a pujar, per fer la baixada una altra vegada. Valia la pena!

Fent un mos

A l’arribar a baix un bon entrepà i cap a Hostalest a buscar les btt i cap a casa.

Aquesta entrada ha esta publicada en esquí de muntanya, sortides amb bici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a BTT per Collsacabra + Esquí de Muntanya a Vallter (x2)

1. NEUS ha dit:

quina enveja!!!!!! ho vau encertar!!!!! Nosaltres fa dies que no ho encertem…..

2. societatilimitada ha dit:

Neus! No és el que teniem previst fer, però la veritat és que vam disfrutar com camells! A més he trobat les botes, les BOTES, que no em fan mal i això val totes les peles del món! (de fet ja les vaig pagar, ja!)
    A veure si ens veiem aviat! Com tenim l’Aneto per finals de maig?
    Estic fent recuperació del dia que vam nar al Coll de la Marrana, pq tinc un esquins dels lligaments creuats interiors, poca cosa, … Per l’Aneto estaré en plena forma, espero!