Pic de Font Blanca (2903m) amb esquís de muntanya

– Doncs no, avui la Núria no s’ha deixat les pells. El que ens hem deixat avui ha sigut la crema protectora solar… i fa un sol que “espatella les pedres”…

Aquest cap de setmana hem pujat a Andorra a fer esquí de muntanya (i de passada hem aprofitat per comprar algunes coses!).

L’objectiu ha estat el cim de Font Blanca (2903m), és un dels cinc cims més alts d’Andorra. És fronterer amb França i està situat per la zona d’Ordino. De fet es deixa el cotxe a un o dos kms de l’aparcament de l’estació. Pujant per la carretera, sobre la cota 2000m trobem un pont  i just abans d’aquest, un camí a mà dreta, on hi deixem el cotxe (aviat la furgo!!!!) per canviar-nos i iniciar l’ascens.

Es pot sortir des del costat del cotxe amb els esquís posats (si continuen aquestes temperatures la setmana que ve ja s’haurà de caminar una miqueta…). Pugem pel mig del bosc, a la dreta d’un parell de refugis de pedra i uns plafons indicadors, fent ziga-zages o seguint el riu.

És un tram força dret però curt fins arribar a una zona bastant més planera. Aquí ja perdem els arbres (2150-2200m) i encara hi ha un bon gruix de neu. Anem guanyant alçada suaument fins arribar a una pala amb alguns arbres que guanyem fàcilment fent 3 o 4 voltes maria. Un cop a dalt de la pala (aprox. 2350m) ja no queda cap arbre i seguim amb pendent suau fins que ens desviem a l’esquerra, deixant al nostre davant un collet amb el Besalí a la dreta. Aquí s’accentua el pendent, però ja és tard i la neu no està gaire gelada cosa que fa que no haguem de posar ganivetes.

Un dia ASTUDEPNDU!

imagen-008

imagen-016

Pugem un parell de pales fins arribar a un coll on ja hi ha unes vistes magnífiques (2700m) ara ja veiem perfectament l’avantcim del Font Blanca davant nostre i tota la pala central amb uns 500-600m de desnivell (que després ens espera per baixar-la). Enfilem cap el cim i hi arribem cap allà les 13h, han estat 3h de pujada però ha valgut la pena. Les vistes són “aspactaculars” des de l’Aneto fins el Canigó es veu tot i no fa gens de vent, ens hi podem estar una estona tranquils i després de menjar alguna cosa baixem per la pala central.

El cim

Una baixada ràpida i fàcil però amb molta pendent… La neu encara està una mica dura (per la Núria… per en Pep està perfecta…), a partir dels 2400m ja està més pasta i a la zona d’abaix de tot és pasta-pasta. Hi ha neu per estona encara!

Doncs res, un cim que val molt la pena fer!

El final del descens

Aquesta entrada ha esta publicada en esquí de muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Pic de Font Blanca (2903m) amb esquís de muntanya

1. David i Neus ha dit:

Aquest cap de setmana va ser fantàstic, d’aquells dies que fan afició.
    la crema solar!!!!aaaaahhhh!!!!! deus estar tomaquet, tomaquet,…
    anava a preguntar si us havieu deixat la càmera també al no veure les fotos, ja he vist l’últim comentari….
    jo vull una furgo!!!!!!!
    neus

2. societatilimitada ha dit:

Té les fotos! Com tenim l’Aneto? Aquest cap de setmana ens ha nevat, això vol dir que s’haurà d’esperar més?

3. David i Neus ha dit:

molt molt xulo!!! sobretot la teva tècnica de descens 😉
    l’aneto, millor contra més neu millor!!!!