Escalada a Solius i BTT al Castell de Milany

Aprofitant que aquest cap de setmana donaven molt bon temps hem decidit sortir a fer alguna cosa. Si haguessin donat mal temps també hauríem sortit a fer quelcom però és per posar alguna cosa per començar a explicar-vos la ruta d’aquest cap de setmana.

El dissabte al matí vam anar a escalar a Solius (Baix Empordà). El lloc està molt bé i hi ha vies per tots els nivells, és una zona no gaire freqüentada, amb uns 7 o 8 sectors no gaire separats els uns dels altres. Totes les ressenyes les podeu trobar a http://www.filmut.com/solius/index2.html

Vam fer unes quantes vies fins que en Pep va caure i es va fer mal al peu. Vam recollir el trastos i cap a Girona a dinar que són fires.

Després una volta per la fira i el mercat i com no una visita obligada a la llibreria Ullyssus… Ja tenim el mapa de Mongòlia!!!!!!!!

Vam anar a dormir a Hostalets, ja que l’endemà teniem pensat fer una ruta amb bici pel Ripollès. Diumenge al matí, el peu d’en Pep aguanta o sigui que decidim fer la ruta, total només són 40 kms amb 1206m de desnivell… i hem dormit una hora més que han canviat l’hora!

És una ruta del Centre BTT de Sant Joan de les Abadesses (concretament la núm. 1 color negra). Us posem el web dels Centres BTT de Catalunya que està força bé: http://www.turismedecatalunya.com/btt/

Sant Joan de les Abadesses

Es surt del centre BTT on acaba el carril bici entre Ripoll i Sant Joan A (Ruta del Ferro) i ens ha de portar fins al Castell de Milany ja a la Garrotxa. Doncs sortim del punt d’acollida i travessem Sant Joan A (780m), seguidament ens enfilem per una pista asfaltada, però molt empinada, durant uns 2-3kms fins arribar a un coll on prenem una pista, també asfaltada, que davalla ràpid fins a la carretera secundària que porta a Vallfogona del Ripollès, abans d’arribar-hi ens desviem a mà dreta i anem a parar al fons de la vall i pujem resseguint el riu. Quan portem uns 10kms de ruta, comença la pujada més fotuda, el pendent seria raonable sinò fos perquè la pista està en molt mal estat. Hi ha moltes pedres i fullaraca i fan que pujem a una mitja d’uns 6 kms/h, són uns 7kms de pujada dolenta, però amb paciència es van fent.

Al km 18 assolim el coll de Milany (uns 1500m), allà deixem les bicis i ens queda una petita grimpada fins al castell. L’esforç val la pena, és un mirador priviligiat de la Catalunya Oriental, es veu des de Montserrat, el Montseny, tot el Collsacabra, Pedraforca i Cadí fins les Alberes i tot els Pirineus Orientals (Puigmal, Bastiments, Costabona, Canigó…). La vista val la pena. Pel que fa al castell queden 4 pedres mal posades.

El castell amb vistes al Pedraforca

Un cop recuperades les forces comencem el descens, desfem un parell de kms de pujada i en una cruïlla agafem un altre pista en molt bon estat que baixa fins a Vallfogona i d’allà s’agafa la carretera fins a la mateixa cruïlla de l’anada. A partir d’aquí desfem el camí que havíem fet fins a Sant Joan A. Altimetria ruta-1 Castell de Milany

Un cop allà un bon entrepà de truita i cap a casa, que han canviat l’hora i aviat es farà fosc!

La ruta està molt ben marcada amb les marques dels centres BTT o sigui que no té pèrdua, potser just a l’inici i alhora de creuar Sant Joan A falten unes quantes marques però amb una mica d’intuició es troba el camí. Nosaltres potser recomanem fer la ruta en sentit invers, és a dir pujar per la pista en bon estat que, encara que sigui una mica més llarga, està en molt més bon estat, i si es vol, baixar per on s’hauria de pujar o desfer el camí fins a Vallfogona.

Aquesta entrada ha esta publicada en Escalada - Vies ferrades, sortides amb bici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.