2008.10.11 i 12 · Volta amb bici pel Massís del Carlit

Ja ens anyoràvem del viatge a Tanzània i hem decidit fer un cap de setmana de ruta amb les bicis pel sud de França. Així doncs, aquest cap de setmana hem fet la volta al Massís del Carlit amb les bicis, un total d’uns 145kms i més de 3000m desnivell.

Aquí teniu l’altimertia i el mapa de la ruta. Tot i que nosaltres la vam fer en dos dies, amb bici de carretera i sense pes es pot fer en un sol dia tranquil.lament.

És una ruta circular que comença a Puigcerdà (1202m), a l’oficina de turisme que hi ha arran de carretera (N152). Vam prendre direcció Bourg-Madame, d’allà uns 21kms cap a Mont-Luís, aquesta carretera és força transitada (N116). És millor opció, encara que es fa una mica més de volta, passar per la D618 que passa per Font-Romeu. Abans d’arribar a Mont-Luís ja vam haver de superar el primer coll (1579m).

Vista del Massis del Pedraforca i del Cadi des del coll, abans de Mont-Luis

Vista del Massís del Pedraforca i del Cadí des del coll, abans de Mont-Luís

Un cop a Mont-Luís prenem un trencant a l’esquerra (D118), just a la rotonda al costat del castell, deixant la carretera principal que va cap a Prades i seguim tot recta cap a Matemale, Formigueres i Puyvalador. Després de Matemale fem el segon coll (Coll de Quillane, 1714m). Tota aquesta zona ja la coneixiem de venir-hi a esquiar, però ara que no hi ha neu tampoc hi ha ningú, ja són les 14h i tenim gana però no trobem res obert, tot són pobles “fantasma” (o potser també fan el ramadà…). Al final trobem una boulangerie a Formigueres i ens comprem un parell d’entrepans i uns croissants per matar la gana.

Cap a Formigueres...

Al cap d’uns 20kms més, passat Puyvalador, deixem la carretera principal i agafem una carretera secundària (D25) que porta cap a Quérigut, és una carretera molt xula, passa per uns boscos de faigs i roures molt atapeïts que en aquesta època de l’any tenen uns colors molt vius i diferents.

Pel mig del bosc

Baixant el Coll d'Hares cap a Quèrigut

Baixant el Coll d'Hares

Després de pujar i baixar el coll d’Háres (uns 1450m) arribem a Quérigut, d’aquí, sense deixar la D25, cap a Mitjanes on comença l’imponent Coll de Paliheres (2001m), són 10,4kms de pujada amb una desnivell de 871m i una pendent mitja de 8,40% (9,5% màx). El fem amb una mica més d’una hora i l’esforç val la pena. És un port pel que passa Le Tour i tot l’asfalt està pintat amb dibuixos i frases o noms dels ciclistes…

Mijanes aqui comença l'ascens al coll de Pailhers

Mijanes, aquí comença el coll de Paliheres

Un cop a dalt (amb neu i tot!) una mandarina i cap avall, 19kms de baixada que vam fer en uns 30min fins a Ax-les-Thermes (710m), en total uns 88kms des de Puigcerdà. Aquí vam buscar un lloc per dormir, vam donar una volta pel poblet, ens vam fotre un plat de pasta i a dormir.

Va pujant "suaument"...

Va pujant "suaument"...Neu!

L’andemà donaven mal temps o sigui que ens vam llevar relativament aviat, a les 8:30h, vam esmorzar i a les 9:30h ja pedalavem per la N20 cap al Coll de Puymorens (1915m), ens pensavem que tenia només 1425m… (això ens passa per anar sense mapa!). Aquesta carretera és molt maca però diumenge al matí anava molt plena de cotxes; però no hi ha més opció… Són uns 35 kms, tot pujada però suau fins al Coll de Puymorens (1915m), al tombar el coll ens va començar a ploure. Ens quedaven uns 30 kms tots de baixada… durant els 10 primers kms ens va ploure molt: vam quedar molls, molls! Sort que no feia fred! La carretera de baixada va seguint el riu Carol fins a Bourg-Madame on desemboca al Segre. De Bourg-Madame agafàrem la N152 i tornàrem cap a Puigcerdà.
Dos kms abans del col de Puymorens, preparant-nos per l'aiguat...

Dos kms abans del col de Puymorens, preparant-nos per l'aiguat

Vam carregar les bicis al cotxe i cap avall, dinar a la collada de Tosses i parada a la fira del bolet a Ribes per comprar mató i com no coca per la Núria!
Aquesta entrada ha esta publicada en sortides amb bici. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a 2008.10.11 i 12 · Volta amb bici pel Massís del Carlit

1. carol gimenez ha dit:

Molt bona la ruta aquesta sermana santa estare per puigcerdà i la farem molts gràcies… per cert jo tb soc de sant pol!!!

2. Núria i Pep ha dit:

Hola Carol!

Doncs la veritat és que és una ruta força xula; el que passa que si la voleu fer aquesta setmana santa aneu amb compte amb el temps. Donen mal temps pel divendres i dissabte, i nevades a partir de 1300m, penseu que el coll de Paliheres té 2000m i segur que hi ha molta neu. Si la feu diumenge/dilluns en principi bé encara que farà fred!!
    Nosaltres voliem fer una volta de 6 dies (div-dimecres) sortint de: Sort>Pto.Bonaigua>Viehla>Pto.Portillon>Montcaup>Portet d’Aspet>St.Girons>Pto. Peguera>Foix>Montsegur>Gorgues de la Frau>Un altre Port>Ax-les Thermes>Pto.d’Envalira>Andorra>La seu>Pto. del Cantó>Sort, en total uns 550kms. Però vist el temps que donen em pensat que millor deixar-ho per maig… tot i que tenim moltes ganes de fer-la ;-(((
    Doncs si teniu qualsevol dubte de la ruta o voleu fer alguna ruta amb btt per sant pol, el nostre email és: pep2033@gmail.com.