Ciclant per Pemba

Ja tenim els bitllets pel ferry. Nomes surt un dia a la setmana, cada dimarts, o sigui que dema (09/09/08) ben aviat al mati agafarem el vaixell destartalat que ens portara a Pemba. 20$ per persona mes 5$ per cada bici.

A Pemba no hi ha internet, o almenys aixo es el que diu la Lonley Planet, o sigui que fins que no saltem a Zanzibar estarem incomunicats. Si algu sap com es fa per trucar a “cobro revertido” que ens ho expliqui ja que aqui no ho sap ningu.
El Ferry ens deixara a Mkoani i no sabem res mes, a veure on anirem a parar.

bitllets en 1a class

09-09-08:  Wete (0m)  > Chake-Chake (0m) (Per la carretera nova)

Dist: 34,94km  Temps:2h 30min Desnivell: +/-351m

A les 6:50h ja estavem embarcats al ferry, amb una previa discusio amb la tripulacio, ja que ens volien tornar a fer  pagar per les bicis. Han estat 6h de viatge per no mes de 50km, se’ns ha fet etern. El ferry anava carregat de tot i mes:  gallines pel lavabo, pilons de platans, sacs de no se que… i dues bicis.

A les 15:00h hem arribat al port de Mkoani, i hem anat direccio Chake-Chake, no hi havia manera d’orientar-nos amb el mapa, i com que no hi ha indicadors per la carretera, anavem preguntant. Al final hi hem arribat i un senyor  brut i l’unic que parlava angles ens ha indicat un hotel i ens ha pujat les alforjes (=2000tsz, un euro aprox de tip), un cop instalats ens hem assaventat que el ferry no ens ha deixat a Mkoani sino a Wete… a l’altra punta de l’illa, sort que es petita.

Aqui fan el Ramada super estricte, i ho tenim dificil per menjar pels “puestos”, aixi que hem optat a esperar que es pon el sol per sopar al carrer amb tots els d’aqui, ha estat molt divertit. Hem menjat patetes fregides, truites, pans, chapatis… tot a preus ridiculs. Sino agafem res aqui, no ho agafarem enlloc… Portem no se quantes nits dormin amb les oracions dels musulmans i avui tampoc es excepcio.

10-09-08:  Chake-Chake (0m) > Verani (0m) (Per la carretera Vella)

Dist: 57,86km  Temps:4h 43min desnivell: +/-620m

Ens hem aixecat i em menjat uns pans que vam comprar ahir al vespre al carrer, ja que com que es ramada a l’hotel no donen esmorzar, pero te’l cobren… Hem anat cap a Verani per  la carretera que no vam fer ahir per arribar-nos al Shawili diving center, el que ens havia recomanat en Jerome, recordeu? Hem passat per Wete (que ahir era Mkoani). I quan hem arribat al diving, un lloc de “lujo” total la nostra sorpresa ha estat que ho tenien tot ple i ja ens veiem reculant cap a wete… Mentre dinavem alla mateix ens han ofert una caseta-bungalow sense acabar i sense llum, hem acceptat. Quan l’em vist em cregut que en Jerome, li va salvar la vida o alguna cosa similar a aquesta noia (la Sisca, que es la que regenta el diving), perque era super xula i tenia de tot, el millor lloc que em estat fins al momentm i nomes li faltava llum. Es l’eden! Aqui tots son Mzungus que dubtem molt hagin sortit d’aquest recinte. Aqui no fan ramada per tant podem menjar.

La carretera per on hi hem accedit esta en molt mal estat, els cotxes, molt pocs, motos bicis i gent circulen per un cami de terra paralel just al costat de la carretara dels sots que hi arriben a haver-hi.

11-09-08:  Verani-Diving(0m) > Platja Vumawinbi (0m) > Verani-Diving(0m)

Dist: 12,16km  Temps:1h 45min desnivell: +/-96m

Catalunya triomfant tonara a ser rica i plena………. Avui diada de Catalunya ha estat un dia interesant. Primer, al mati, hem anat a una platja a uns 6 kms del diving. Sabeu les platges dels email que t’envien amb la mar blavam clara i plana, sorra blanca que sembla sucre? doncs aquesta, brutal!!! Ens voliem banyar pero com que hi havien un grup de pescadors calan l’arto no ho hem pogut fer, pel ramadam es clar…

Quan hem arribat a l’hotel si que ens hem banyat, despres hem dinat, es bufet lliure i ataquem que dona gust. A les 15h hem pujat a la barca per anar a fer immersio, ha sigut encara me brutal! Semblava que estiguessim al salvapantalles del pc. Era un aquari ple de peixos de colors, l’aigua clara i sense corrent. Ens han deixat a una plataforma a 5-7m que baixava de cop fins als 30-35m.

El mes genial de tot ha sigut quan hem anat a pagar, que ens pensavem que ens hauriem de quedar a rentar plats, i NO!!!! Creiem que o s’ha equivocat o gracies a en Jerome ens ha fet un super descompte, o ens va veure uns morts de gana i es una anima caritativa, nosaltres ens decantem per la segona opcio. El fet es que ens ha cobrat 20$ per tot (2 nits dormir i 2 dies de pensio completa de menja tant com puguis…) mes 50$ per les imersions, quan ens ha dit que en cobra 80 per persona.

Dema al mati ja marxem perque tenim previst agafar un ferry cap a Zanzibar dema passat a la nit.

12-09-08:  Verani-Diving(0m) > Chake-Chake (0m) (Per la carretera Nova)
Dist: 60,80km  Temps:4h 42min desnivell: +/-540m
Hem esmorzat molt, es gratis, com un dinar, doncs tornem a les terres del ramada i no sabem quan tornerem a poder menjar… Ens hem acomiadat de la Sisca i hem sortit pedalant rapid, no fos cas que es repenses el que ens ha cobrat. Hem agafat la carretera nova per arribarnos a Chake, passant per Tumbe i el seu mercat de peix, que no hem sabut trobar. A arribar a Chake, ens hem aturat al davant de l’agencia d’un noi que vam coneixer per comprar-li els bitllets del ferry, estava tancat. Aleshores ens ha aparegut un altre noi que tambe vam coneixer el dia que marxavem de chake i ens ha dit que ell tambe tenia una agencia, li hem preguntat per l’altre noi i ens ha dit que no pagava taxes i que li havien tancat el negoci. Total que li hem comprat els bitllest a aquest ultim.

Aquest cop ens hem allotjat a un hotel diferent, pitjor pero mes barat, i hem sortit a donar una volta. Ens hem trobat dos cops qui ens ha vengut els bitllets, mes tard sentim que ens criden i era el senyor brut que ens va indicar on dormir l’altre cop (encara anava brut i vestit igual, nosaltres tambe). Tot passejant mes tard ens han tornat a cridar, carai aqui ens coneix tothom! Era el noi a qui voliem comprar els bitllets i ens ha recordat que li vam dir que quan tornessim del nord aniriem a la seva agencia a comprar-li els bitllets. Li hem dit que ja els teniem, i el que l’altre ens ha dit i ha contestat, a una altra opcio! i s’ha quedat tant panxo. Hem tornat a sopar amb les paradetes al carrer.

13-09-08:  Chake-Chake (0m) > Mkoani (Per la carretera Nova)
Dist: 32,03km  Temps:2h 26min desnivell: +/-597m

Quan ens hem llevat pensavem que dema arribavem a ZNZ. Hem anat a comprar pa al mercat i a donar una volta per Chake de dia, ja que el ferry no sortia fins les 22h, aixi que hem comensat a pedalar tard. Pel cami ens a adelantat la comitiva presidencial amb el President de Tanzania, ple de 4x4s plens de soldats amb metralletes, camions de l.exercit, policia… ningu li feia cas al passar pels pobles, en canvi quan passavem nosaltres la gent nomes feia que cridar i saludar-nos, que passi un Mzungo es mes extraordinari que passi el president del pais…

Un parell de videos en el primer tothom crida JAMBO, JAMBO, quan passem pel poblet

En el següent poble els nens ja són més espavilats i criden: “GIVE ME MONEY, MONEY”, mentres corren al costat…

Hem arribat a Mkoani cap alla les 12h i hem vist el ferry rapid com arribava de ZNZ. Essent mes xanxulleros que els xanxulleros autoctons, hem canviat els bitllets del ferry lent pels del rapid i sense gairebe adonarnos ja erem dalt del ferry nosaltres i les bicis. La situacio era bastant caotica, tothom cridant i nosaltres nomes enteniem la paraula baisikeli, al final a les 12:30h el ferry a sortit pitant hem estat els ultims a pujar, quan ja retiraven la passarela, aqui no esperen ni als Mzungus. Hem arribat a Stone Town, ZNZ.

Aquesta entrada ha esta publicada en sortides amb bici, Tanzània, Viatges amb bici pel Mòn.... Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a Ciclant per Pemba

1. Hector ha dit:

És la polla aquest flog. La pollaaaaaaaaaaaaaaa
    sóc un super fiel fan seguidor.
    A vegades no puc parar de riure amb les coses que us passen.
    Apa una abraçada Mzungus desde BCN !!!

2. Marta ha dit:

Disfruteu al màxim i feu moltes fotos que ja les veurem quan torneu.

Una abraçada ben forta

3. kas tabo ha dit:

Veiem que tot va be…. aprofiteu.. ho recordareu sempre.
    Vosaltres teniu calor i nosaltres molt fred de 9 a 12 graus a Estocolmo
    Feu bondat…. No corriuuuuuuuu…… vegileu amb els “micos” .
    Fins aviat … records.

4. Ester Sauleda ha dit:

“dale al pedal Pascual!!!”
    Aneu fent que nosaltres aquí anem rient amb el blog, és com seguir una telenovela “sudaca”, jajaja…
    cuideu-vos molt! i petonets
    Ah! Pep, prepara calderilla per la meva propina, per cuidar-vos la casa.
    Ester

5. Pere ha dit:

Em sembla que és “dale al pedal animal !!!”
    He estat 15 dies fora però ja he llegit les vostres cròniques “del tiron”, veig que disfruteu força… i quina casualitat lo dels metges holandesos (Jeromme).

Deixeu-me que us digui: “que envidia me dais !!!” : Això ens ho va dir un cop una madrileña mentre nosaltres patiem pujant a 5000m amb bici i ella anava amb un 4×4, des de llavors ja és una frase feta.

Ja ens veurem !

6. societatilimitada ha dit:

Ei Hector!
    A veure si ems fas el domini http://www.societatilimitada.cat i mel linkes amb el blog!
    Com va per bcn molta feina?

7. societatilimitada ha dit:

Hola Pere!

La bici vicia molt, ja estem pensant en l’any que ve. Segurament…. Mongolia, un anya a cada continent i despres ja anirem repetint!

8. societatilimitada ha dit:

Ester, si ens queda algun Chiling tanza ja tel portarem, o prefereixes un tanza sense chiling…

9. societatilimitada ha dit:

Hola Marta, ja fem moltes fotos, el que passa es que no podem penjarles pq aixo va molt lent ahir vam tornar a deixar fregit un ordinador al conectarhi la targeta de memoria, ja ensenyarem les fotos a l’arribada i avui tornarem a provar si petem un altre pc…

10. societatilimitada ha dit:

Hola papas!
    Abrigueuvos forsa no agafeu un costipat que despres no tindrem ningu que ens vingui a buscar a l’aeroport… per cert porteu un entrepa de pernil salat per la nuria i un de pernil dolc i formatge per en pep quan ens vingueu a buscar…
    Au que vagui ve per estocolm!